אחת השיטות המוכרות להפחתת מתחים ושיפור חילוף החומרים

אחת השיטות המוכרות להפחתת מתחים ושיפור חילוף החומרים

לא יודעת מה אתכם ואתכן, אבל בשבילי, החודשים האחרונים היו מאוד מתוחים ומלחיצים, אפילו יותר משנת 2020.

אני לא רואה ולא שומעת חדשות אבל לצערי, אי אפשר להיות מנותקים לגמרי ממה שקורה, העדכונים מגיעים מכל הכיוונים.

ההתאוששות משנת הקורונה, המהומות, האזעקות, ואם זה לא מספיק, הבניין מולי נפגע פגיעה ישירה מרקטה והרחוב היה בכאוס למשך תקופה.

המתח הזה משפיע, בין היתר, גם על מערכת העיכול שלנו.

הוא מדמה סיטואציה של fight or flight – ברח או הילחם. הגוף חושב שהוא בסכנה והוא מתכונן להשיב מלחמה. וזה אומר שהדבר האחרון שמעניין אותו זה העיכול. וזה גורם להפרעות בעיכול ובספיגת המזון, שגורמות לכאבי בטן, גזים, נפיחות וכו'.

ויותר מזה, מתח לאורך זמן אפילו יכול לגרום לבעיות כרוניות במערכת העיכול.

הדרך לפתרון נחלקת ל-2

איזון התזונה – במיוחד בתקופות לחוצות, להשתדל לאכול בריא ומאוזן

לתת לגוף את כל הרכיבים שהוא צריך כדי להישאר חזק לאכול ארוחות מסודרות – שגרה נותנת תחושה של בטחון ורוגע
לתכנן ולהתארגן מראש – ברגע שהכל (או הרוב) ידוע מראש, אנחנו פחות מתעסקים בזה
לשתות מספיק מים – מים גם מרגיעים את הגוף

הפחתת מתחים – לעשות כל מה שאפשר כדי להפחית את המתח. הדבר הראשון, להפסיק לצרוך חדשות (או לפחות לצמצם). ובנוסף, ליצור שגרה של פעילות גופנית מרגיעה, נשימה מודעת, מדיטציה – או כל מה שעוזר לכם.

כמו למשל צ'י קונג

למי שלא מכירים – צ'י קונג היא שיטת תנועה עתיקה שמבוססת על עקרונות הרפואה הסינית.

תרגול צ'י קונג משלב תנועות רכות ופשוטות, שכל אחת ואחד יכולים לבצע, בכל גיל, עם נשימה מודעת ומדיטציה ומשחרר מתחים שמצטברים בגוף.

ככל שאני נכנסת יותר לעולם הצ'י קונג, אני מגלה עוד ועוד יתרונות בריאותיים, כמו: חיזוק מערכת החיסון, שיפור איכות השינה, חיזוק יציבה ושיווי משקל, שיפור מצב רוח ועוד הרבה.

וספציפית בהקשר שלנו –
הפחתת מתחים
שיפור העיכול וחילוף החומרים

איך זה קורה פיזית?

התרגול נותן לגוף אפשרות להתרחב מבפנים, הוא עושה לגוף סוג של סחיטה פנימית ושחרור. הוא בעצם תומך בעיכול וחילוף החומרים ומאפשר לגוף לקבל את כל היתרונות של מרכיבי התזונה שאנחנו מספקים לו.

אבל זה הרבה מעבר לזה

התרגול הקבוע מייצר מסגרת וכשיש לנו מסגרת, אנחנו כבר יותר רגועים
הגוף לומד לזוז, והוא זז יותר בקלות
התנועות הן רכות ולא תובעניות
מתקדמים בהדרגה, בצעדים קטנים ולא קופצים מ-0 ל-100 בבת אחת השיטה היא מאוד סלחנית לגוף
התרגול מאפשר לנו להקשיב לגוף, ללמוד איפה יש מתח בגוף ולשחרר אותו נקודתית

אין לבוש מיוחד
אין צורך במכשירים מיוחדים
אין צורך במזרון

וזה מאוד מתחבר לי לגישות המינימליזם וההאטה שאני מתקרבת אליהן בצעדי תינוק.

אז אני מאוד ממליצה לבדוק אם השיטה מתאימה לכם, בין אם אתם כבר עושים פעילות גופנית ובין אם לא. 

התרגול מתאים לכל גיל וכמעט לכל מצב בריאותי.

כדי לאפשר גם לכם להתנסות בצ'י קונג, חברתי לזיוית קרגמן שהיא מדריכה ותיקה ומנוסה (28 שנים) שמשלבת גם ידע באנטומיה יישומית (שזה מרתק לכשעצמו) שעוזר להבין את הגוף ברמה עמוקה יותר ולהגיע לתוצאות טובות ומדויקות יותר.

בלחיצה כאן אתם יכולים להירשם לשיעורי ניסיון חינם עם זיוית, ולגלות עולם חדש.

התרגול הוא בזום, כך שאפילו לא צריך לצאת מהבית

3 פעמים בשבוע
בימים א' ד' ו' בשעה 10:00

אז אם גם לך חשוב להפחית מתחים ולשפר את פעילות העיכול הנה ההזדמנות שלך פשוט ללחוץ כאן למלא פרטים ולקבל קישור לשיעור הקרוב.

בהצלחה

עינת

כתיבת תגובה

אולי יעניין אותך גם

אני מבננה ספר תזונה לילדים

אני מבננה

אֲנִי מִבָּנָנָה מתאים לכל מי שרוצה ללמד את ילדיו מדוע כדאי וחשוב לאכול מזון בריא, ואולי אפילו להיזכר בכך בעצמו.

איזה מים הכי בריא לשתות

איזה מים הכי בריא לשתות?

במשך שנים היה לי מתקן של מים מינרלים בבית, הוצאתי המון כסף על המים שלי. כמו שהיה לי חשוב לאכול בריא, היה לי חשוב גם