שמתי לי פודרה צבעתי ריסים אבל שכחתי את הדבר הכי חשוב

You are currently viewing שמתי לי פודרה צבעתי ריסים אבל שכחתי את הדבר הכי חשוב

אני לא בחורה של קוסמטיקאיות וסלוני יופי.
אני לא צובעת את השיער, מורטת בעצמי את המיותר, לא מורחת לק ולא מתאפרת.
בגבעתיים, העיר החדשה שלי, כל חנות שנייה כמעט זה סלון יופי או קוסמטיקאית או ספר/ספרית (לא מעצבי שיער…), בניית ציפורניים וכו'.
כשהייתי בחופש בארצות הברית התחשק לי לשים לק על הציפורניים, קצת להיות בחופש גם מעצמי 🙂
ו… התמכרתי 🙂

כשחזרתי לארץ מיד קפצתי לסלון היופי הקרוב לביתי (כי זה ממש מתחת לבית) וחיכיתי לתורי בינתיים נכנסו עוד כמה נשים שהמתינו יחד איתי. כולן היו בגילאי 35-45 בערך. ומסתבר שכולן מכירות את כולן, מדברות על הילדים, על הכלבים, על שניצלים, פסטרמה, גבינה צהובה, עוף בתנור עם תפוחי אדמה, פתיתים ועוד על כל מיני דברים.
שמתי לב שכולן מתוקתקות. כולן שזופות (באמצע החורף), כולן מטופחות, פן חלק בשיער, בגדים של מעצבים, מאופרות יפה, לק ג'ל מושקע על הציפורניים, תכשיטים, גוונים – בקיצור, ממש משקיעות בעצמן. או כך זה נראה לפחות…
ואז הן התחילו לדבר על בעיות בריאות.

אחת עם עצירות כרונית, אחת עם דלקות חוזרות בדרכי השתן, אחת גם עם עצירות וגם עם מיגרנות, אחת עם חולשה ועייפות ועוד ועוד… מהרגע שהנושא עלה, זה לא נגמר. כולן מצאו עוד ועוד בעיות. ואז התחילו לדבר על הכדורים שהן לוקחות כדי לטפל בעצירות, בדלקות, בחולשות…
היה לי ממש עצוב לראות שהן כל כך משקיעות במראה החיצוני, אבל לא באמת משקיעות בעצמן. לא אוכלות בריא, לא נותנות לילדים אוכל בריא, בגילן הצעיר לוקחות כדורים כל יום. והכי עצוב – הן בטח חושבות ש"ככה זה אצל כולם" או "ככה זה צריך להיות".

אחרי שנים של עבודה עם מאות אנשים שעשו שינוי תזונתי וטיפלו בכל מיני בעיות בריאות שסבלו מהן כל החיים, אני יודעת שזה לא אמור להיות ככה. אני יודעת שאפשר גם אחרת, ואני יודעת שגם אתם יודעים את זה, ולכן אתם פה, קוראים אותי.
לצערי, לא התערבתי בשיחה ההיא, מכיוון שלא חשבתי שיהיה מי שיקשיב או ישמע את מה שיש לי להגיד. 
אבל בסביבה הקרובה שלי, אני כן מדברת על זה, כל הזמן. גם כשלא שואלים, וגם כשלא רוצים לשמוע 🙂 
כי אני מרגישה שזו חובתי, להעביר הלאה את מה שאני יודעת. זו המחויבות שלי, לעשות הכל כדי שלפחות הסביבה הקרובה שלי תהיה מודעת יותר, ואנשים בסביבתי יוכלו לחיות את החיים שלהם בשמחה, בכיף, בטוב, וכן, גם באושר.
אני מקווה שגם אתם "מעבירים את זה הלאה". מדברים על זה, מעלים את המודעות לאנשים בסביבתכם ודואגים לסביבה בריאה יותר.

אולי יעניין אותך גם

איך אוכלים בריא גם בעבודה

איך אוכלים בריא גם בעבודה?

אנחנו מבלים את רוב היום שלנו בעבודה, בין אם זה במשרד או בבית, חשוב שניצור לעצמנו את התנאים ואת הסביבה שיעזרו לנו לאכול בריא ולהתמיד לאורך זמן.