פסטה זה לא משמין

פסטה זה לא משמין

לפני כמה זמן נתקלתי בכותרת הזו בכל מקום אפשרי מחקר איטלקי קובע : פסטה זה לא משמין

רוב האנשים, לא יטרחו לקרוא, ויסתפקו רק בקריאת הכותרת, ומיד ילכו להכין לעצמם מנת פסטה בשמנת ופטריות עם פרמזן מלמעלה.

אני דווקא מסכימה עם הטענה שפסטה זה לא משמין.
כי השמנה לא תלויה רק במאכל אחד, ולא תלויה רק באוכל שאנחנו אוכלים.
אפשר לאכול פסטה כל יום ולא לעלות במשקל, ואפילו לרדת.
אבל מה שיותר חשוב זה אם אנחנו מזינים את הגוף תוך כדי.

אם אוכלים פסטה, ובנוסף אוכלים לחם, גבינות, ביצים, מאפים, חטיפים וממתקים – אז ברור שגם תהיה עליה במשקל, וגם נאכל יותר ממה שאנחנו צריכים, כי הגוף לא יהיה באמת מוזן, ויתכן שיהיו חסרים תזונתיים.

אבל, אם אוכלים פסטה, ובנוסף אוכלים ירקות ופירות, דגנים מלאים וקטניות, נמנעים או לפחות ממעיטים במוצרים מעובדים – אז הפסטה לא תהיה כזו מזיקה.

צריך לקחת הכל בפרופורציה. צריך לשמור על איזון. ואז אפשר לאכול כל דבר.

ולא, זו לא המלצה לאכול פסטה כל יום (או לחם, או פתיתים, או כל מזון מעובד אחר). רצוי לאכול כמה שיותר טבעי, וכמה שפחות מוצרים מעובדים.

אבל הנה, זו עוד הוכחה לכוח האדיר שיש לתעשיית המזון, שבטח מימנה את המחקר הזה, בגלל שהרבה אנשים מורידים פחמימות מעובדות מהתפריט שלהם כי הם רוצים להיות בריאים יותר או לרדת במשקל.

[אגב, הסיפור הזה קצת מזכיר לי את ההודעה של משרד הבריאות האמריקאי מלפני כמה שנים, שטען שפיצה נחשבת למנת ירק, בגלל שיש בה רוטב עגבניות…. 🙂 ]

כדי לאכול בריא, וכן, גם לרדת במשקל, לא צריך הרבה. צריך רק את הידע הנכון, ואת הכלים ליישם אותו.

אולי יעניין אותך גם

התקפי אכילה

איך למנוע התקפי אכילה

לא מזמן שלחתי לכם סקר עם כמה שאלות, ואחת השאלות הייתה : עם מה הכי קשה לך להתמודד בשינוי התזונתי?אחד האתגרים שחזר על עצמו הוא

איך להפסיק לנשנש

גם לך יש נשנשת נפוצה?הצורך בנשנושים אמור לאותת לך שמשהו לא תקין בתפריט שלך.הצורך הזה בעצם נוצר מחסר. שזה אומר : או ש – לא

BMI

BMI המדד שלא מודד כלום

כל מי שעשה דיאטות בחיים שלו, מכיר את המושג BMI.BMI הוא "מדד מסת גוף", והוא כביכול בודק האם אדם מסוים נמצא במשקל תקין. החישוב הוא