איך אוכלים בריא גם בעבודה?

איך אוכלים בריא גם בעבודה?

לפני שבוע הייתי בפגישה עסקית במשרד שיש בו כ-20 עובדים בדיוק בשעה שהם הזמינו ארוחת צהריים.

המנות שהגיעו היו גדולות מאוד, רובן עם אורז לבן או אטריות מקמח לבן, ואני לא אתפלא אם היו בהן כמויות גדולות של שמן ומלח.

חלק גדול מאוד מהאנשים אכלו את המנות שלהם מהר מדי (חלקם אפילו ברמה שאפילו גרמה לי להרגיש לא נוח…) תוך כדי פגישות, שיחות טלפון או תוך כדי עבודה על המחשב.

לא תמיד הייתי עצמאית

פעם, מזמן, בחיים הקודמים שלי כשכירה, עבדתי בחברה גדולה, בימים הטובים שלה היו בה כ- 400 עובדים. חברה מדהימה ומפנקת. עבדתי בה 4 שנים טובות וכייפיות, באווירה נהדרת והרבה חברים.

בבוקר היה מגיע ה"סופר-מן" (שליח מהסופר) עם מעדנים, ויוגורטים, וחלב בכל מיני טעמים ואחוזי שומן, קורנפלקס בכמה טעמים שונים, פירות, גבינות, סוגים שונים של עוגיות, עוגות, ומה לא. בישיבות תמיד היו בורקסים וקרואסונים ורוגלך, ובייגלה, בורקסים בטעם פיצה, גביניות וכו'.

לארוחת הצהריים היינו מזמינים ממסעדות באזור, וזה היה מסובסד על ידי החברה, ואם נשארנו שעות נוספות (מה שקרה בדרך כלל) היו מזמינים לנו פיצות או שוב אוכל ממסעדות באזור. דאגו לנו לכול. אין מה לומר.

איך אוכלים בריא גם בעבודה

עליתי במשקל. כמובן.
הייתי אנמית.
הכולסטרול התחיל לעלות.
ולא ישנתי בלילות.

כל יום, מיד אחרי ארוחת הצהריים (אל תספרו לאף אחד) סגרתי את דלת המשרד שלי, ופשוט נמנמתי על הכיסא. לא יכולתי להחזיק את העיניים פתוחות. ולא יכולתי לתפקד. לפעמים אפילו הייתי נרדמת על השולחן.

בנוסף, סבלתי ממיגרנות כרוניות, כמעט על בסיס שבועי, ולכן נעדרתי מהעבודה לעיתים תכופות, או שלא הייתי יוצאת מהמיטה כל הסופ"ש.

מה שאנחנו אוכלים משפיע על הערנות שלנו, על החיוניות, היעילות בעבודה, היצירתיות ועל התרומה שלנו למקום העבודה אבל לא רק. האוכל שאנחנו אוכלים משפיע על החיים שלנו מכל הבחינות.

זה לקום בבוקר עם אנרגיות (כן כן, גם ביום ראשון…), זה לא להירדם באמצע היום על השולחן בעבודה, זה להיות חיוניים ויעילים במשך היום, זה לישון טוב בלילה, זה להיות רגועים ולא להתעסק בכאבים מיותרים.

זה להיות מסוגלים לרוץ אחרי הילדים או הנכדים (או עם הכלבים) גם אחרי יום עבודה ארוך זה ליהנות מסופי השבוע ולא לרצות לישון כל השישי-שבת.
זה ליהנות מהחיים.

וזה גם הרבה מעבר לזה – זה למנוע מחלות ולהבטיח את איכות החיים שלנו גם בהמשך וכתוצאה מכך לחסוך המון כסף על תרופות, ימי מחלה ועוד.

איך אוכלים בריא גם בעבודה

אז איך אוכלים בריא גם בעבודה?

קודם כל, מתכננים את כל השבוע מראש, ומתארגנים בהתאם כך שכל יום יהיו לכם מגוון אפשרויות ויהיה מספיק אוכל בריא בבית.

מה שתיקחו בבוקר לעבודה, תלוי בסדר היום שלכם:
האם תהיו כל היום במשרד?
האם תהיו בנסיעות?
האם מתוכננות לכם פגישות?
האם תחזרו הביתה לארוחת ערב או
שתישארו שעות נוספות?

התכנון הוא חלק חשוב מאוד, ומומלץ מאוד לא לוותר עליו.
אז לשבת 5 דקות לפני שהשבוע נגמר ולתכנן את הארוחות של השבוע הבא.

מה לוקחים לעבודה?

עוד לפני שיוצאים לעבודה, לא לוותר על ארוחת בוקר. היא לא חייבת להיות גדולה, אבל כן משביעה ובריאה.

לארוחות הביניים אפשר לקחת ירקות חתוכים עם מטבל כמו: חומוס/טחינה/אבוקדו/ממרח קשיו/סלט חצילים – או כל מטבל אחר שאוהבים – כמובן שרצוי שיהיה ביתי ולא קנוי.

עוד לארוחות ביניים אפשר לקחת פירות טריים / פירות יבשים / אגוזים ושקדים

לארוחת צהריים – סלט עם דגן וקטניה ורוטב בצד או אוכל מבושל מהבית (אם יש איך לחמם)

אם יש יום עבודה ארוך, מומלץ לקחת מספיק אוכל לכמה ארוחות ביניים
אם יש סיכוי שתישארו שעות נוספות בעבודה, כדאי לקחת גם ארוחת ערב
ואם אתם עובדים רוב הזמן מחוץ למשרד אני ממליצה לארגן לעצמכם תיק תרמי ששומר על קור לכמה שעות, ולצייד אותו באוכל שאפשר לאכול גם בחוץ.

ולמי שעובדים מהבית –

אני עובדת מהבית כבר יותר מ-10 שנים.

אני מקפידה לתכנן מראש את השבוע ולהתארגן בהתאם, ודואגת שיהיה לי אוכל בריא לכל ארוחות השבוע.

ביום יום, אני לוקחת הפסקה של שעה להכין אוכל ולאכול צהריים ואם אני יודעת שהולך להיות לי יום עמוס במיוחד, אני מכינה הכל מראש (כאילו אני יוצאת לעבודה מחוץ לבית), כולל לחתוך את הסלט של הצהריים, כך שכל מה שישאר לי זה לערבב ולאכול.

לסיכום

אנחנו מבלים את רוב היום שלנו בעבודה, בין אם זה במשרד או בבית, חשוב שניצור לעצמנו את התנאים ואת הסביבה שיעזרו לנו לאכול בריא ולהתמיד לאורך זמן.

אז לא לשכוח –
1 – לתכנן
2 – להתארגן
3 – לאכול ארוחת בוקר
4 – להצטייד בהתאם

כתיבת תגובה

אולי יעניין אותך גם