עינת שגיא | תזונה לבריאות

מה עושים עם הארסן באורז?

מה עושים עם הארסן באורז?

מאז שהתפרסמה הכתבה על החומר הרעיל ארסן שנמצא בתוך האורז כמעט כל יום שואלים אותי –

איך את ממליצה לאכול אורז מלא כשיש בו רעל?
מה נאכל עכשיו?
מה עושים לנו? לא השאירו לנו מה לאכול?

אז קודם כל, תנשמו עמוק.

באוכל שלנו יש רעלים. נקודה.
הם מגיעים מכל מיני מקומות – שאריות הדברה, חומרי ניקוי, עשן סיגריות, זיהום אוויר, מתכות כבדות, זיהום תעשייתי… לא חסר.

ארסן (שנמצא באורז) נמצא גם במים וגם באוויר שאנחנו נושמים, ובהרבה מזונות אחרים (לדוגמא, בתפוחים…).

לצערי הרב, אין לנו דרך לברוח ממנו.

אז מה עושים?

למרות שבמחקר מצאו שאורז מלא מכיל יותר ארסן מאורז לבן, עדיין לא הייתי ממליצה לוותר על האורז המלא ככ מהר. אפשר לשטוף אותו (מרבית הארסן מתרכז בקליפה), או להשרות אותו ולשפוך את המים.

וכמובן כמה שיותר לגוון – לא לאכול רק אורז, אלא לאכול גם דגנים שונים, כמו למשל : קינואה, כוסמת ירוקה, גריסים וכו'.
אם אתם שותים חלב אורז, לגוון מדי פעם עם חלב שקדים או חלב סויה.

ובכלל, בכל קבוצות המזון כדאי לגוון. גם כדי לא להשתעמם, ולהימנע מתסכולים (מה שיכול לגרום לשבירה או אכילת יתר). וגם למקרה שמזון מסוים מכיל יותר רעלים, או שאחד המזונות גורמים לאלרגיה סמויה בגוף או אי סבילות, כי כשהחשיפה היא לא יום יומית, לגוף הרבה יותר קל להתמודד איתו.

חוסר גיוון בתפריט מפר את האיזון בגוף – בזמן שנוצר עודף בחלק מהרכיבים, נוצר חסר ברכיבים אחרים. עודף רכיבים עלול לגרום לעומס על הכליות, והחסר גורם לנזק לתאים.

אז תשמרו על גיוון, ותיקחו אחריות רק על מה שאתם יכולים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט